9-алгебрадан 4-сабаққа ҚМЖ
Пән: Әртүрлі
Күні: 11.09.2014 ж Сабақ жоспары:алгебра Сыныбы: 9 «А» Сабақтың тақырыбы: Мәтінді есептерді шешу Сабақтың мақсаттары: Білімділік: Мәтінді есептерді квадрат теңдеулер арқылы шешу алгоритмін қайтадан естеріне түсіру. Дамытушылық: Теңдеулер арқылы шығарылатын кез келген мәтінді есепті шешу алгоритмін қолдана білуге дағдыландыру. Тәрбиелік: Теңдеу арқылы шығарылатын кез келген мәтінде есепті шешуде алгоритмді басшылыққа алуды меңгерту. Міндеттері: - мәтінді есептің берілгені бойынша квадрат теңдеуді құрудың негізгі кезеңдерін орындай білу - есептің берілгені бойынша квадрат теңдеуді құру білу -мәтінді есепті құрылған теңдеу бойынша шешімін табу Қолданылатын модульдер: 1.Оқыту мен оқытудағы жаңа тәсілдер 2.Сыни тұрғыдан ойлау 3.Оқытудағы ақпаратттық-коммуникациялық технологияны пайдалану 5.Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту және оқу 6.Оқытудағы басқару және көшбасшылық Сабақ түрі:жеке жұмыс Сабақ типі:теориялық және практикалық Сабақтың әдістері: Сурақ-жауап, практикалық Сабақтың көрнекілігі:слайд Күтілетін нәтиже: - мәтінді есептің берілгені бойынша квадрат теңдеуді құрудың негізгі кезеңдерін орындай біледі - есептің берілгені бойынша квадрат теңдеу құра біледі -мәтінді есепті құрылған теңдеу бойынша шешімін таба біледі Сабақ жоспары: |Сабақ |Мұғалімнің іс-әрекеті |Оқушылардың іс-әрекеті |бағалау |Ресурстар:| |кезеңдері | | | |осы | |Уақыты | | | |іс-әрекет | | | | | |үшін маған| | | | | |қандай | | | | | |құралдар | | | | | |қажет? | |Сабақтың |Психологиялық көңіл-күйді реттеу. Мақсаты: |Оқушылар сәлемдеседі |Жақсы, |Оқулық, | |басталуын |жағымды эмоция орнату. Сәлеметсіздер ме құрметті |Оқушылар тақтада орындайды |жарайсыңда|қиындылар | |ұйымдастыр|оқушылар. Оқушыларды ң сабақққа қызығушылығын | |р |флипчарт | |у |ояту,белсенділігін арттыру. | | | | |мин |Бүгінгі сабақ төрінде, | | | | | |Математика елінде. | | | | | |Математика тілінде, | | | | | |Есеп шешіп жарысып | | | | | |Бір серпіліп қалайық | | | | |БІЛУ |8-сыныпта өтілген «Мәтінді есептерді квадрат |Үй тапсырмасына берілген тапсырманы | | | |Қажетті |теңдеулер арқылы шығару»тақырыбын еске түсіреді |айтады. Топтағы оқушылар бір-бірінің| | | |өткен |Теңдеу арқылы шығарылатын кез келген мәтінде |дәптерлеріндегі үй жұмысын тексеріп | | | |тақырыпты |есепті шешуде алгоритмді басшылыққа алу керек. |бір-бірлеріне баға қояды | | | |қайталау |1. Есептің мәтінінде берілген шамалардың арасындағы |Үй-жұмысын тексеру. Интервалдар | | | | |тәуелділікті анықтау үшін есептің шартын білу қажет |әдісі,8-сынып №12 ә,в,д,е Оқушылар | | | |мин |2.Бастапқы шаманы әріппен белгілеу арқылы теңдеу |мұғалімнің қойылған сұрақтарына | | | | |құру мен есеп шығаруды жеңілдетуге болады |жауап беріп сабақ | | | | |3.Бастапқы белгісіз айнымалыны берілген және әріппен|тақырыбын,мақсатын ашады. | | | | |белгіленген қосымша шамалар арқылы өрнектеу | | | | | |4.Теңдеу құру, яғни бір шаманы беретін екі өрнекті | | | | | |жазып, олардытеңестіру | | | | | |5.Құрылған теңдеудің түбірлерін табу | | | | | |6.Табылған теңдеулердің қайсысы теңдеуді | | | | | |қанағаттандыратынын тексеру | | | | | |Біздің бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: «§Мәтінді | | | | | |есептерді шешу»(оқушылар өздері айтады.) | | | | | |Сабақтың мақсаты: оқушыларды мәтінді есептерді | | | | | |квадрат теңдеулер арқылы алгоритмді қолдана | | | | | |отырып шеше білуге дағдыландыру | | | | |Түсіну. |8-алгебра.68-74 бет |Оқушылар үсінбеген сұрақтары болса|Бесбұрыш,т|Оқулық , | |10 мин |1-мысал пәтерде ендері бірдей екі бөлме жасау |қояды. |өртбұрыш,ү|слайд, | | |жобалануда. Бірінші бөлменің ұзындығы енінен 1,5 |[pic] |шбұрышпен |флипчарт | | |есеартық, ал екінші бөлменің ұзындығы7,2м. Егер | |бағалау | | | |пәтердің ауданы56,7[pic] болса, онда бөлмелердің | | | | | |енін табыңдар. | | | | | |Шешуі. 1,5[pic] теңдеуін аламыз және | | | | | |теңдеуді сол жаққа жинап 2-ге көбейтеміз | | | | | |3[pic] теңдеуін шешіп,түбірлерін табамыз | | | | | |х[pic]4,2 х[pic] -9 есептің шешімі тек 4,2 | | | | | |болады өйткені бөлменің ені әрқашанда оң сан болады | | | | |Қолдану |[pic]№209-1 |Әр топтан жауап береді.Топпен |Жарайсыңда|Оқулық , | |Есептер |а+в[pic] |бірігіп жұмыс жасайды.топтар |р! |слайд, | |шығару |а2+в2[pic] |бір-біріне көмектеседі.Тақатаға |Смайликтер|флипчарт | |мин |Шешуі:a=22-b |оқушы шығып есепті орындайды. |мен,бесбұр| | | |(22-b)+b2=250 | |ышш | | | |484-44b+b2+b2-250=0 | |төртбұрышш| | | |2b2-44b+234=0 | |үшбұрышпен| | | |b2-22b+117=0 | |бағалау | | | |D=222-*117=484-468\16 | | | | | |[pic] | | | | | |a1=22-13=9 | | | | | |a2=22-9=13 | | | | | |жауабы: екі сан 9;13 шешім: ең кішісі 9 | | | | |Талдау |[pic][pic] |Оқушылар мәтінмен танысып теңдеу |Жарайсыңда|Слайд,флип| | | |құру арқылы тақтада орындайды |р! |чарт | | | | |Смайликтер|компьютер | | | | |мен,бесбұр| | | | | |ышш | | | | | |төртбұрышш| | | | | |үшбұрышпен| | | | | |бағаау | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Жинақтау |[pic][pic] |Оқушы компьютердеE-Learning |Жарайсыңда| | | | |кітапханасынан.№395 есепті |р! | | | | |орындайды |Смайликтер| | |E-Learning| | |мен | | |.№395 | |[pic] |қошеметтеу| | |Бағалау |Оқушылардың жауап беру бойынша білімдерін | | | | |Рефлексия |бағалау | | | | |2 мин |Үйге:№209-2 №210-2 №202-2 | | | | | |№209-2 | | | | | |А-в[pic] | | | | | |а2-в2[pic] | | | | | |Шешуі: a=4+b | | | | | |(4+b)2-b2=104 | | | | | |16+8b+b2-b2-104=0 | | | | | |8b-88=0 | | | | | |8b=88 | | | | | |b=88:8=11 | | | | | |a=4+11=15 | | | | | |жауабы: ең ұлкені 15 саны | | | | | |[pic] | | | | 9 «а» сынып оқушыларының математика пәнінен бағалау парақшалары |№ |Аты - жөні |Үй-жұмысы |Теориялық |Сұрақ | | | | |бөлім |жауап | |Сабақтың |Психологиялық көңіл-күйді реттеу. Мақсаты: |Оқушылар сәлемдеседі |Жақсы, |Оқулық, | |басталуын |жағымды эмоция орнату. |Жауап берулеріне сәйкес бесбұрыш, |жарайсыңда|қиындылар | |ұйымдастыр|Сәлеметсіздер ме оқушылар . Оқушылардың сабақққа |төртбұрыш,үшбұрыштармен бағалауды |р |флипчарт | |у |қызығушылығын ояту,белсенділігін арттыру. |түсіндіру. | | | |мин |Топқа бөлу:1,2,3,4,5-ке дейін сыныптағы оқушылар | | | | | |түгел санап шығады да,1-лер «Бесік» ,2-лер «Елім» | | | | | |,3-тер «Үміт» топтарына бірыңғай топтасады. | | | | | |«Бесік» тобына 1-теорема, «Елім» тобына 1-салдар, | | | | | |«Үміт» тобына 2-салдар бойынша мыcалдар келтіріп | | | | | |постер қорғау | | | | | |Бір дегенім –бесік, | | | | | |Шықтық содан өсіп. | | | | | |Екі дегенім –Елім , | | | | | |Далам тауым,көгім. | | | | | |Үш дегенім-Үміт, | | | | | |Үміт артар жігіт. | | | | |БІЛУ |«Бесік» тобына 1-теорема: |Үй тапсырмасына берілген тапсырманы |Постерлері| | |Теориялық |Бір айнымалысы бар сызықтық теңдеудің aх=b (мұндағы|айтады. Топтағы оқушылар бір-бірінің|н қорғау | | |білім |а және в –нақты сандар,х-айнымалы) түрінде |дәптерлеріндегі үй жұмысын тексеріп | | | | |берілетінін төменгі сыныптан білеміз. |бір-бірлеріне баға қояды .мәтін | | | | |aх+by=c түрінде берілген теңдеу екі айнымалысы бар |есептерін шешу.№209-2 №210-2 №202-2| | | | |сызықтық теңдеу д.а. |№209-2 | | | | |x,y – айнымалылар, a,b,c – нақты сандар және a мен |а-в[pic] | | | | |bбір мезгілде нөлге тең емес. |а2-в2[pic] | | | | |- Мәндес теңдеулер |Шешуі: a=4+b | | | | |- Мәндес теңдеулердің қасиеттері |(4+b)2-b2=104 | | | | |- Теңдеудің графигі |16+8b+b2-b2-104=0 | | | | |Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеуді шешу – берілген|8b-88=0 | | | | |теңдеуді дұрыс теңдікке айналдыратын сандар жұбының |8b=88 | | | | |жиынын табу. |b=88:8=11 | | | | |aх+by=c теңдеуді қанағаттандыратын кез келген |a=4+11=15 | | | | |сандар жұбы екі айнымалысы бар сызықтық теңдеудің |жауабы: ең ұлкені 15 саны | | | | |шешімі д.а |[pic]Оқушылар мұғалімнің қойылған | | | | |1-теорема.Егер теңдеудің екі жақ бөлігіне бірдей |сұрақтарына жауап беріп сабақ | | | | |санды немесе айнымалылардың барлық мәндерінде |тақырыбын,мақсатын ашады. | | | | |мағынасы болатын өрнекті қоссақ,онда берілген | | | | | |теңдеуге мәндес теңдеу шығады. | | | | | |1-салдар. «Елім» тобына 2-салдар,мысал келтіру | | | | | |Егер теңдеудің екі жақ бөлігінде де бірдей | | | | | |сандар бар болса,онда оларды ескермеуге болады | | | | | |(ондай сандар өзара жойылып кетеді дейміз) | | | | | |2-салдар. «Төзім» тобына 2-салдар,мысал келтіру: | | | | | |Теңдеудің кез келген қосылғышын оның бір жақ | | | | | |бөлігінен екінші жағына қарама-қарсы таңбамен | | | | | |көшіруге болады. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Біздің бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: «§2.Екі | | | | | |айнымалысы бар сызықтық емес теңдеу»(оқушылар | | | | | |өздері айтады. | | | | | |Сабақтың мақсаты: оқушыларды екі айнымалысы бар | | | | | |сызықтық емес теңдеуді шешу жолдарына және | | | | | |графиктерін салуға білуге дағдыландыру | | | | |Түсіну. |Мысалы.2х+у=6 теңдеуінің графигін салу |Әр топ өздерінің постерлерін |Смайликтер|Оқулық , | |Практикалы|[pic][pic] |қорғайды.Топ басшылары бағалап |мен |слайд, | |қ бөлім | |отырады. |ұпаймен |флипчарт | | | | |бағаланады| | | | | |. | | |Қолдану |Ауызша орындалатын тапсырмалар: №17 |Әр топтан жауап береді.Топпен |бесбұрышш |Оқулық , | |Есептер |[pic] |бірігіп жұмыс жасайды.топтар |төртбұрышш|слайд, | |шығару |«Бесік» тобына №18-а, «Елім» тобына №18-ә, «Төзім» |бір-біріне көмектеседі.Тақатаға |үшбұрышпен|флипчарт | |мин |тобына №19-а есептерді орындау беріледі |оқушы шығып есепті орындайды. |бағаау | | | |[pic] [pic] [pic] | | | | |Талдау | Бесік» тобына №18-а, «Елім» тобына №18-ә, «Төзім» |Топ басшылары оқушылар жауаптарын|Жарайсыңда| | | |тобына №19-а есептерді орындау беріледі |бағалау парақшаларына белгілеп |р! | | | |[pic] [pic] [pic] |отырады |Смайликтер| | | | |Actibstudio құралдарын пайдалану |мен | | | | |арқылы орындайды |қошеметтеу| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Жинақтау |Е-кітапханадан №970 есепті орындау. .№970 есептің |Оқушылар қойылған сұрақтарға |Жарайсыңда| | |А) |1-есебінің 5 пункті,2-есебінің 1 мен 2 пункті |жауап береді.Топпен бірігіп жұмыс|р! | | |Оқушылар |дұрыс,3-есептің 1-пункті дұрыс. |жасайды.Топтағылар бір-біріне |Смайликтер| | |бір |А) Оқушылар бір -біріне сұрақ береді. |көмектеседі |мен | | |-біріне |Ә) менің қоятын сұрақтарым: | |қошеметтеу| | |сұрақ |1.Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеудің бір | | | | |береді. |айнымалысы бар сызықтық теңдеуден қандай | | | | |Ә) менің |айырмашылығы бар? | | | | |қоятын |2.Қандай жағдайда берілген теңдеуге мәндес | | | | |сұрақтарым|теңдеу алуға болады? | | | | |: |Екі айнымалысы бар теңдеу қалай шешіледі? | | | | |Бағалау |Топ басшыларындағы бағалау парақшаларын жинап | | | | |Рефлексия |алу арқылы оқушылардың білімін жүйелеп | | | | |2 мин |бағалау.Үйге:§1. Екі айнымалысы бар сызықтық | | | | | |теңдеу,№18-б,в;№19-б,в ;№21б | | | | | |[pic] [pic] [pic] [pic] | | | | 9 «а» сынып оқушыларының математика пәнінен бағалау парақшалары |№ |Аты - жөні |Үй-жұмысы |Теориялық |Сұрақ | | | | |бөлім |жауап | |Сабақтың |Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың “Қазақстан 2050 жылы барысқа|Оқушылар сәлемдеседі. Үй |Жақсы, |Оқулық, | |басталуын |апаратын – бүгінгі мектеп партасында отырған |тапсырмасына берілген тапсырманы |жарайсыңда|қиындылар | |ұйымдастыр|оқушылар” Н. Ә. Назарбаев айтқанындай |айтады. Топтағы оқушылар бір-бірінің|р |флипчарт | |у |азамат болып жетілетін білімді оқушы болып |дәптерлеріндегі үй жұмысын тексеріп | | | | |өседі деп сендерге сенемін. |бір-бірлеріне баға қояды .мәтін | | | | |СТО-дың ассоциация стратегиясы бойыншатопқа |есептерін шешу§1. Екі айнымалысы бар| | | | |бөлу:үшбұрыш,төртбұрыш.шаршы үлестірмеліктер бойынша|сызықтық теңдеу.1-теорема | | | | |топтарға бөлінеді.. |18-б,в;№19-б,в ;№21б | | | | | |[pic] [pic] | | | | | |[pic] [pic] | | | | | |[pic] | | | |БІЛУ |«Үшбұрыш» тобына 1-теорема, «Төртбұрыш» тобына |Әр топ өздерінің постерлерін |Постерлері| | |Теориялық |1-салдар, «Шаршы» тобына 2-салдар бойынша мыcалдар |қорғайды.Топ басшылары бағалап |н қорғау | | |білім |келтіріп постер қорғау |отырады .Оқушылар мұғалімнің | | | | |«Үшбұрыш» тобына 2-теорема: |қойылған сұрақтарына жауап беріп | | | | |2-теорема.Егер теңдеудің екі жақ бөлігін де нөлден |сабақ тақырыбын,мақсатын ашады. | | | | |өзгеше санға немесе айнымалының кез келген | | | | | |мәнінденөлге тең емес және мағынасы болатын өрнекке | | | | | |көбейтсе,онда берілген теңдеуге мәндес теңдеу |Сергіту сәті кезекші басқарады | | | | |шығады. | | | | | |Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеуді шешу | | | | | |дегеніміз-берілген теңдеуді дұрыс теңдікке | | | | | |айналдыратын сандар жұбының жиынын табу.Сандар | | | | | |жұбының әрқайсысы жазықтықтағы нүктелердің жиыны| | | | | |қандай да бір түзуіді бейнелейді.Екі айнымаласы | | | | | |бар сызықтық теңдеуді шешу әрбір нүктесінің | | | | | |координаталары берілген теңдеуді дұрыс | | | | | |теңдікке айналдыратын түзуді салуды талап | | | | | |етеді.Мұндай нүктелер жиыны теңдеудің графигін | | | | | |құрайды.сондықтан екі айнымалысы бар теңдеуді | | | | | |шешу оның графигін салу болып табылады;2х+у=6 | | | | | |теңдеуінің графигін салу | | | | | |«Төртбұрыш» тобына 1-салдар,мысал келтіру | | | | | |1-салдар.Теңдеудің екі жақ бөлігін де -1-ге | | | | | |көбейтіп,оның барлық мүшелерінің таңбаларын | | | | | |қарама-қарсы таңбаға өзгертуге болады.[pic] | | | | | |теңдеуінің графигін салу | | | | | |2-салдар. «Шаршы» тобына 2-салдар,мысал келтіру: | | | | | |2-салдар.Бөлшек коэффициенттері бар теңдеудің екі | | | | | |жақ бөлігін де бөлшек коэффициенттердің ортақ | | | | | |бөліміне көбейтіп, бүтін коэффициентті мәндес | | | | | |теңдеуге өзгертуге болады. 2х-у=5теңдеуінің | | | | | |графигін салу | | | | | |Сергіту сәті | | | | |Түсіну. |[pic] [pic] [pic] |. |Смайликтер|Оқулық , | |Практикалы| | |мен |слайд, | |қ бөлім | | |ұпаймен |флипчарт | | | | |бағаланады| | | | | |. | | |Қолдану |Ауызша орындалатын тапсырмалар: №17 |Әр топтан жауап береді.Топпен |бесбұрышш |Оқулық , | |Есептер |[pic] |бірігіп жұмыс жасайды.топтар |төртбұрышш|слайд, | |шығару | |бір-біріне көмектеседі.Тақатаға |үшбұрышпен|флипчарт | |мин | |оқушы шығып есепті орындайды. |бағаау | | |Талдау | «Бесік» тобына №18-а, «Елім» тобына №18-ә, «Төзім»|Топ басшылары оқушылар жауаптарын|Жарайсыңда| | |Е-кітапхан|тобына №19-а есептерді орындау беріледі |бағалау парақшаларына белгілеп |р! | | |а |[pic] [pic] [pic] |отырады |Смайликтер| | | |«Үшбұрыш» тобына №20 А(3,0); «Төртбұрыш» тобына |Actibstudio құралдарын пайдалану |мен | | | |№21-а, «Шаршы» тобына №22-а есептерді орындау |арқылы орындайды |қошеметтеу| | | |беріледі | | | | | |Е-кітапханадан №970 есепті орындау.№970 есептің | | | | | |1-есебінің 5 пункті,2-есебінің 1 мен 2 пункті | | | | | |дұрыс,3-есептің 1-пункті дұрыс. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Жинақтау | «Үшбұрыш» тобына № -а, «Төртбұрыш» тобына №18-ә, |Оқушылар мини тестті орындап |Жарайсыңда| | |Минитестті|«Шаршы» тобына №19-а есептерді орындау беріледі |бір-бірімен тапсырмаларын |р! | | |орындау |[pic] [pic] [pic] [pic] |ауыстырып слайдтағы жауап бойынша |Смайликтер| | | |А) Оқушылар бір -біріне сұрақ қояды. |тексереді,бағалайдыТоппен бірігіп |мен | | |А) |Ә) Менің қоятын сұрақтарым: |жұмыс жасайды.Топтағылар бір-біріне|қошеметтеу| | |Оқушылар |1.Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеудің бір |көмектеседі | | | |бір |айнымалысы бар сызықтық теңдеуден қандай | | | | |-біріне |айырмашылығы бар? | | | | |сұрақ |2.Қандай жағдайда берілген теңдеуге мәндес | | | | |береді. |теңдеу алуға болады? | | | | |Ә) менің |3.Екі айнымалысы бар теңдеу қалай шешіледі? | | | | |қоятын |4.Мәндес теңдеу деген не? | | | | |сұрақтарым| | | | | |: | | | | | |Бағалау |Топ басшыларындағы бағалау парақшаларын жинап | | | | |Рефлексия |алу арқылы оқушылардың білімін жүйелеп | | | | |2 мин |бағалау.Үйге: §1. Екі айнымалысы бар сызықтық | | | | | |теңдеу,№21-ә;№22,в ;№29 б,в | | | | | |[pic] [pic][pic] [pic] | | | | 9 «а» сынып оқушыларының математика пәнінен бағалау парақшалары |№ |Аты - жөні |Үй-жұмысы |Теориялық |Сұрақ | | | | |бөлім |жауап | |Сабақтың |Психологиялық көңіл-күйді реттеу. Мақсаты: |Оқушылар сәлемдеседі |Жақсы, |Оқулық, | |басталуын |жағымды эмоция орнату. | |жарайсыңда|қиындылар | |ұйымдастыр|Сәлеметсіздер ме құрметті оқушылар және бүгінгі | |р |флипчарт | |у |сабағымыздың көрермеңдері. Оқушыларды ң сабақққа | | | | |мин |қызығушылығын ояту,белсенділігін арттыру. | | | | | |Мұғалім оқушыларға сәттілік тілейді: | | | | | |Бүгінде математика барлық жерде | | | | | |Құрылыста, техникада өндірісте | | | | | |Сырларын бұл ғылымның үйреніңдер, | | | | | |Жас достар зерделікпен меңгеріңдер | | | | |БІЛУ |Білгірлер тобы ұраны: |Үй тапсырмасына берілген тапсырманы | | | |Қажетті |Тапқырлық таныту мақсатымыз, |айтады. Топтағы оқушылар бір-бірінің| | | |өткен |Біліммен шықсын тек жақсы атымыз |дәптерлеріндегі үй жұмысын тексеріп | | | |тақырыпты |Көшбасшылар тобы ұраны: |бір-бірлеріне баға қояды §1. Екі | | | |қайталау |Асыл тастан шығады ұранымыз |айнымалысы бар сызықтық | | | | |Маяковскийдің көкке шырқар қыранымыз |теңдеу,№21-ә; №22,в ;№29 б,в | | | |мин |Алғырлар тобы ұраны: |[pic] [pic][pic] [pic] | | | | |Шақырып жарыстарға сан салалы, |Оқушылар мұғалімнің қойылған | | | | |Алғырлар топ жарғалы жар салады |сұрақтарына жауап беріп сабақ | | | | |Оқушылар бір-біріне сұрақтар қойып,жауап береді. |тақырыбын,мақсатын ашады. | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Біздің бүгінгі сабағымыздың тақырыбы: «§2.Екі | | | | | |айнымалысы бар сызықтық емес теңдеу»(оқушылар | | | | | |өздері айтады. | | | | | |Сабақтың мақсаты: оқушыларды екі айнымалысы бар | | | | | |сызықтық емес теңдеуді шешу жолдарына және | | | | | |графиктерін салуға білуге дағдыландыру | | | | |Түсіну. |15 беттегі тақырыптың |Әр топ өздерінің постерлерін |Смайликтер|Оқулық , | |10 мин |анықтамаларын1-топ,1-мысалды 2-топ,2-мысалды 3-топ |қорғайды.Топ басшылары бағалап |мен |слайд, | | |оқып шығып постерді қорғайды |отырады. |ұпаймен |флипчарт | | |1-топ: Екі айнымалысы бар сызықтық теңдеуде әрбір | |бағаланады| | | |қосылғыштағы айнымалылардың дәреже | |. | | | |көрсеткіштерінің қосындысы 1-ден артық емес. | | | | | |Екі айнымалысы бар теңдеуде айнымалылардың дәреже | | | | | |көрсеткіші немесе бір қосылғыштағы айнымалылардың | | | | | |дәреже көрсеткіштерінің қосындысы 1-ден артық болса,| | | | | |олар екі айнымалысы бар сызықтық емес теңдеу деп | | | | | |аталады. | | | | | |Екі айнымалысы бар сызықтық емес теңдеудегі | | | | | |бірмүшелердің ең жоғарғы дәреже көрсеткіші осы | | | | | |теңдеудің дәрежесі болып табылады. | | | | | | | | | | | |Мысалы: 4х2+6,5y2+xy=42 | | | | | |3х2-y+5=0 -екінші дәрежелі теңдеу | | | | | |7х3+6,5хy2+6xy=42-үшінші дәрежелі теңдеу | | | | | |4х3у+2xy=3у+42-төртінші дәрежелі теңдеу | | | | | |Ең жоғарғы дәреже көрсеткіш осы теңдеудің дәрежесі | | | | | |болып табылады.Екі айнымалысы бар сызықтық емес | | | | | |теңдеудің графигі (шешімі) түзу емес,қисық сызық| | | | | |болып табылады.. | | | | | |ах2-вх+с=0 - графигі – парабола, ал у= х3 | | | | | |графигі-кубтық парабола, ху=R графигі-гипербола. | | | | | |2-топ: | | | | | |[pic] | | | | | |3-топ: | | | | | |[pic] | | | | |Қолдану |Сергіту сәті «Цифрлар құдіреті»,0-ден 9-ға дейін |Әр топтан жауап береді.Топпен |Жарайсыңда|Оқулық , | |Есептер |сандардан мысық пен тышқан бейнесін жасау |бірігіп жұмыс жасайды.топтар |р! |слайд, | |шығару |№30 ауызша |бір-біріне көмектеседі.Тақатаға |Смайликтер|флипчарт | |мин |А)5х+3у=0 Жауабы: 1-ші дәрежелі |оқушы шығып есепті орындайды. |мен | | | |Ә) ху-у=1 Жауабы: 2-ші дәрежелі | |қошеметтеу| | | |Б)3х2+5=у3 Жауабы: 3-ші дәрежелі | | | | | |в)ху2-х=4 Жауабы: 3-ші дәрежелі | | | | | |Полиглот. | | | | | |Бүгінгі сабағымызға не қажет екендігін мына | | | | | |жұмбақтарды шешсеңдер білетін боласыңдар | | | | | |Егер жауабы дұрыс болып, аудармасы жоқ болса, 1 ұпай| | | | | |алынады. Ең көбі – 3 ұпай. | | | | | |Доп емес, дөңгелек емес, | | | | | |Ұқсас бірақ достарым. | | | | | |Фигура ол ең негізі | | | | | |Дәл жауапты қостадым. (шеңбер – окружность - circle)| | | | | |Көк құтанша ақ айдында, | | | | | |Бір аяқпен тұрады. | | | | | |Тұмсығымен ол мұнда, | | | | | |Шыр айналып шығады.(циркуль – циркуль - сircle) | | | | | |Жоқ өзінде бас та, қас та, мойын да, | | | | | |Ұзындығы жазулы тұр бойында.(сызғыш - линейка - | | | | | |ruler) | | | | | |Бір-бір жастан арамыз. | | | | | |Қосылып кейде басымыз | | | | | |Азайып кейде қаламыз. | | | | | |Бөлініп кейде арамыз | | | | | |Көбейіп те аламыз. | | | | | |(цифрлар – цифры - figure) | | | | | |№31 Берілген А(0;9),В(3;0),С(3;-3) нүктелерінің | | | | | |қайсысы х2+у2=9 шеңберіне тиісті? | | | | | |[pic] [pic] [pic] | | | | |Талдау |№32 Центрі О1 нүктесі және радиус R болатын |Топ басшылары оқушылар жауаптарын|Жарайсыңда| | | |шеңберді салыңдар |бағалау парақшаларына белгілеп |р! | | | |[pic] |отырады |Смайликтер| | | |№33 |Actibstudio құралдарын пайдалану |мен | | | |А) х=0;у=2; ә)х=-1;у=1 сандар жұбы 4х3-у2+4=0 |арқылы орындайды |қошеметтеу| | | |теңдеуінің шешімі болама? | | | | | |[pic] [pic] | | | | | |№35 | | | | | |А) 6-суреттегі шеңбердің теңдеуін жазыңдар.Шешуі: | | | | | |[pic] [pic] | | | | | |Ә) 7-суретте көрсетілген шеңбердің теңдеуін | | | | | |жазыңдар. | | | | | |[pic][pic] | | | | | |№36 | | | | | |Дөңгелектің ауданының формуласынан r радиусты S | | | | | |аданы арқылы өрнектеңдер. | | | | | |[pic] | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Жинақтау |№37. Берілген теңдеулердің графигін салыңдар. |Actibstudio құралдарын пайдалану |Жарайсыңда| | | |а) х2+у2=16 ә) х2+(-у2)=9 б) х2+у2=0 |арқылы орындайды |р! | | | |[pic] |Сабақты қорытындылау: Білім – |Смайликтер| | | | |біліктілікке жеткізер баспалдақ, ал |мен | | | | |біліктілік – сол білімді іске асыра |қошеметтеу| | | | |білу дағдысы», - деген ұлы ұстаз | | | | | |Ахмет Байтұрсыновтың сөздеріне | | | | | |сүйеніп, Сабақты американдық | | | | | |профессор Эдвард де Боно әдісімен | | | | | |қорытындылау | | | |Бағалау |Білім – біліктілікке жеткізер баспалдақ, ал |Топ басшылары бағалау парақшаларын | | | |Рефлексия |біліктілік – сол білімді іске асыра білу дағдысы», -|қорытындылап маған береді. | | | |2 мин |деген ұлы ұстаз Ахмет Байтұрсыновтың сөздеріне | | | | | |сүйеніп, Сабақты американдық профессор Эдвард де | | | | | |Боно әдісімен қорытындылау.Топ басшыларындағы | | | | | |бағалау парақшаларын жинап алу арқылы | | | | | |оқушылардың білімін жүйелеп бағалау. | | | | 9 «а» сынып оқушыларының математика пәнінен бағалау парақшалары № |Аты - жөні |Үй-жұмысы |Теориялық бөлім |Сұрақ жауап |Есеп шығару |Е- кітапхана |Логикалық есеп |Қорытынды баға 20.09.2014ж | |1 |Аманулла Қуаныш | | | | | | | | |2 |Болат Құралай | | | | | | |5 | |3 |ДжунусоваЭльнара | | | | | | |5 | |4 |ЗаухановаГулжайнар | | | | | | |4 | |5 |Есалы Арайлым | | | | | | | | |6 |Мамедов Идрис | | | | | | | | |7 |Мамедов Тимур | | | | | | |4 | |8 |Қыдыр Рамазан | | | | | | | | |9 |Мыңжасарова Жансая | | | | | | |5 | |10 |Нуралы Нурила | | | | | | |5 | |11 |Сауранбек Азиза | | | | | | | | |12 |Утеев Жандос | | | | | | |4 | |13 |Таубаева Мөлдір | | | | | | |5 | |14 |Бисенбаева Насиба | | | | | | |4 | | | | | | | | | | | |