Welcome to the Kingdom of the English language
Пән: Ағылшын тілі
Мақсаты: * Ауызша сөйлеу мәдениетін қалыптастыру; * Оқушыларды интелектуалды жетілдіру, қабілетін дамыту, ана тіліне, ағылшын тілі мен мәдениетіне мұқият көңіл бөліп, оқу мен біліміне қызығушылығын арттыру; Aims: * To develop pupils oral and speaking drills, communicative abilities, to train students` talk. * To arise interest in learning English by speaking. Visual aids: cards, interactive board, slides. The type of the lesson: revision Grade: 5 5651560960 Organization moment: Greeting Teacher Pupil Good afternoon, my dears Good afternoon, dear teacher How are you? We are fine, thank you. And you? I`m o` k,, sit down please. Warm - up : (doing the actions ) Girls: Clap, clap clap , your hands Clap your hands together Boys: Stamp, stamp stamp your feet Stamp your feet together Together: Wash , wash , wash your hands Wash your hands together Wash wash wash face Wash your face together Wash wash wash your nose Wash your nose together Wash wash wash yor teeth Wash your teeth togerher Presentation: Pupils say their poems about language, school. Guessing the riddles, say in 3 languages (KZ, RUS, ENG) Ағылшын әліпбиін, санауды қайталау. The game <>. Тақтаға <<������������������������������������������������������������������������������������������������������������������генде көздерін ашып, қай сурет жоқ екенін ағылшын тілінде айтады. Sing a song <>. Музыка ырғағымен өлең айту. Making a dialog using the toys. Қуыршатарды қолдану арқылы тыңдалған <> әуеніндегі сөздерді пайдаланып диалог құру. Көзге арналған жаттығу. Интерактивті тақтада <<�������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������