Ньютонның І заңы
Пән: Физика
|Пән: физика, 9-сынып | | |Тақырыбы: | §10. Ньютонның бірінші заңы. Инерциялық санақ | | |жүйесі. | | | | | | | | | | | | | |Мақсаты |Санақ денесі, санақ жүйесі, инерция, Ньютонның | | |бірінші заңы туралы түсінік алуға жағдай жасау. | | |Оқушылардың ғылыми дүниетанымын қалыптастыру. | |Күтілетін нәтиже |А. Инерциялық санақ жүйесі, Ньютонның бірінші заңы| | |туралы біледі. | | |В. Ньютонның бірінші заңы орындалатын санақ | | |жүйелері инерциялық санақ жүйелері екенін өмірмен | | |байланыстыра отырып мысалдар келтіріп, түсінеді. | | |С. Ньютонның бірінші заңы қандай санақ жүйесінде | | |орындалатынын анықтап есептер шығарады. | |Керекті жабдықтар |оқулық, маршруттық карта, ресурс парақтары, жұмыс| | |дәптері, АКТ интернет желісі, суреттер бойынша | | |«Стоп кадр»,бағалау парақтары, кестелер. | |Қолданылатын әдіс-тәсілдер |Диалогтық оқыту, зерттеушілік әңгіме, «Стикердегі | | |диалог»,кеңейтілген тапсырмалар,жоғары дәрежелі | | |сұрақтар, «Ойлан.Жұптас.Бөліс», «Кезбе тілші» | |Сабақ |Мұғалім әрекеті |Оқушы әрекеті | |кезеңдері | | | |Кіріспе |Ұйымдастыру.Оқушылармен амандасу. 2 мин. |Мұғаліммен амандасады.| |11 мин |Ынтымақтастық орта қалыптастыру. Оқушыларды |Оқушылар сабақ | | |жаңа тақырыпқа сай келетін сөздер бойынша |құралдарын тексеріп, | | |топқа бөлу. Топтардың атауы: |орналасады.Топтарға | | |І топ:«Инерция», ІІ топ: «Ньютон», ІІІ топ: |бөлінеді. | | |«Санақ денесі»,ІVтоп: «Санақ жүйесі». 1 мин | | | |Топтағы оқушыларға бағалау парақтары беріледі. | | | |Үй тапсырмасын «Кинематика» тарауын | | | |қорытындылау үшін «Стикердегі диалог» әдісімен |Топ мүшелері | | |тексеремін. |сұрақтардың жауабын | | |Сұрақтар: |айтады. | | |Қандай қозғалыс механикалық қозғалыс деп | | | |аталады ? | | | |Векторлық шамаларға мысалдар келтіріңдер | | | |3. Бірқалыпты қозғалыс жылдамдығының | | | |анықтамасын беріңдер. | | | |4. Үдеу дегеніміз не? | | | |5. Материялық нүкте деген не? | | | |6.Векторлық шамалар қалай қосылады? | | | |7. Бірқалыпты қозғалыстағы орын ауыстырудың | | | |формуласы. | | | |8. Центрге тартқыш үдеудің формуласын жаз. 5 | | | |минут | | |Тұсау- |1.«Стоп кадр» арқылы И.Ньютонның суреті |Жаңа тақырыпты болжап | |кесер 2мин |көрсетіледі. |айтады. | |Негізгі |Оқулықпен, ресурс парақтарымен жұмыс. |Тақырыпты оқып, топта | |бөлім |Жаңа тақырыпты талқылау үшін |талдайды. АКТ-ны | |24 мин |Маршруттық карта бойынша 10 минут уақыт |қолдана отырып, | | |беріледі. |И.Ньютонның | | |«Ойлан.Жұптас.Бөліс» арқылы түсінеді, талдайды.|өмірбаянымен танысады.| | |1.АКТ-ны қолдана отырып, И.Ньютонның | | | |өмірбаянымен танысады. 3 минут. | | | |2. Оқушылар жұмыс дәптерімен жұмыс істейді | | | |берілген кестені толтырады,талқылайды Топтық | | | |жұмыс. диалог Өзін-өзі және өзара бағалау | | | |Кестемен жұмыс:3мин |Оқушылар тапсырманы | | |Топ |жеке орындап,топта | | |Берілетін ұғымдар |талдайды. | | |Менің түсінігім | | | | | | | |I | | | |санақ денесі | | | | | | | | | | | |II | | | |санақ жүйесі, | | | | | | | | |Оқушылар жұмыс | | |III |дәптерімен жұмыс | | |инерция |істейді берілген | | | |кестені | | | |толтырады,талқылайды | | |IY |Топтық жұмыс. диалог ,| | |Ньютонның бірінші заңы |зерттеушілік | | | |әңгіме,өзін-өзі және | | | |өзара бағалау | | | | | | |3.Өмірмен байланыстырып, мысал келтір. | | | | | | | |Қандай жүйе | | | |ережесі | | | | | | | |Мысал келтір | | | | | | | |Инерциялы | | | | | | | | | | | | | | | |Инерциялы емес | | | | | | | | | | | | | | | |Санақ жүйесі | | | | | | | | | | | | | | | |Ньютонның бірінші заңы | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |Жаңа тақырып бойынша сұрақтарды қайта бағыттап | | | |немесе түрткі сұрақтар арқылы жауапты | | | |нақтылауға ұмтылдырамын.3мин. | | | |1.Инерциялы санақ жүйелері деп | | | |----атаймыз.2.-----құбылысын инерция деп | | | |атайды.3.Ньютон Ізаңын тұжырымдап, мысал | | | |келтіріңдер.4.Ньютонның І заңының анықтамасын | | | |жазып, мысал келтіріңдер. | | | |4.Ой толғау. 4 мин 8-жаттығу есептері | | | |.№1Салт атты шауып келе жатыр. Егер ат сүрініп | | | |кетсе немесе оқыс тоқтаса, онда қандай жағдай | | | |байқалуы мүмкін? | | | |№3 Неліктен сүрініп кеткен адам алға қарай | | | |құлайды? | | | |№115. Автомобиль горизонталь тас жолмен | | | |двигателі сөндірілуі тұрғанда бір қалыпты | | | |қозғалыс жасай ала ма?(автомобиль жолдың | | | |горизонталь бөлігімен бірқалыпты қозғала | | | |алмайды, себебі оған басқа денелердің әсері | | | |теңгерілмейді. Автомобильге Жер (төмен қарай | | | |тартады), жол жабындысы (серпімді түрде жоғары | | | |итереді және горизонтальды қозғалысқа | | | |үйкеліспен кедергі жасайды), ауа (қозғалысқа | | | |әсер етеді). Жердің тартуы және жолдың серпімді| | | |реакциясы вертикаль бойымен әсер ететін өзара | | | |теңгеріледі, горизонталь әсер ететін жол және | | | |ауа кедергісі теңгерілмейді. | | | | | | |Қорытынды |«Кезбе тілші» әдісімен аяқтаймын. 3мин | | | | | | |Үйге | |Үй тапсырмасын | |тапсырма |Дайындық сұрақтары. |күнделікке жазады. | |1мин | |§ 10, 8-жаттығу(2,4) | | | | | |Рефлексия |Аты-жөні | | |2мин |«Сабақтағы жұмысыңды бағала» | | |Бағалау |1.Мен бүгін сабақта білдім (не) | | |2мин |2.Мен бүгінгі сабақта үйрендім(нені) | | | |3.Бүгінгі сабақта жақсы орындап үйрендім(нені) | | | |4.Бүгінгі сабақта мен үшін жаңалық болды(не) | | | |5.Мен үшін түсініксіз болды(не) | | | |6.Мен бұл сабақта қандай оқушы болдым | | | | | | ----------------------- Қ.Б.Қансұлтанова. Бұлдырты жалпы білім беретін орта мектебінің бірінші біліктіліктілік санатты, ІІІ деңгейлік курс және PIZA бағдарламасы бойынша сертификатталған физика пәні мұғалімі. Батыс Қазақстан облысы Сырым ауданы Бұлдырты ауылы.