Үйкеліс күші 7 сынып
Пән: Физика
Солтүстік Қазақстан облысы Тайынша ауданы Қарағаш орта мектебі КММ Физика пәнінің мұғалімі Бейсенов Жанибек Қараұлы Сабақтың тақырыбы: Үйкеліс күші. Техникада үйкеліс әрекетін ескеру. Сабақтың мақсаты: Тұрмыста және күнделікті өмірдегі үйкеліс күшінің маңызын анықтау Үйкеліс күшінің табиғатын анықтау Үйкеліс күшінің пайдасы мен зиянын дәлелдеу а)Білімділік: Оқушыларға үйкеліс күшінің қандай күш екенін, оның табиғат заңдарындағы маңызын, өмірмен байланыстырып түсіндіру. ә) Дамытушылық сабақ барысында алған білімін пысықтау және қабылдаған ақпаратты салыстыруды үйрету. б)Тәрбиелік: Өз білімдерінің нәтижесінде өздерін бағалай білуге тәрбиелеу. Сабақтың техникалық құралы: Компьютер, документ камера, интерактивтік тақта, экран. Сабақтың көрнекілігі: Динамометр, білеуше, әртүрлі денелер, электрондық оқулық, слайдтар . І.Ұйымдастыру (оқушылармен амандасу, тексеру) Сабақтың барысы: І.Ұйымдастыру; ІІ.Үй тапсырмасын сұрау; ІІІ.Жаңа сабақ; IV.Бекіту; V.Үйге тапсырма; VI.Сабақты қорытындылау (бағалау). ІІ.Үй тапсырмасын қайталау Күш және ауырлық күші тақырыптарын қайталау а) Күш дегеніміз не ? б )Күштің өлшеу бірлігі в ) Ауырлық күші дегенімз не ? г)Ауырлық күші қандай формуламен өрнектеледі ІІІ.Жаңа сабақ Сабақтың барысы: Оқушылар алдарына сабақ барысында шешетін сұрақтарды қою : • Үйкеліс күшінің физикалық табиғатын анықтау • Оның пайда болу себептерін • Үйкеліс күшін азайтатын және көбейтетін тәсілдер • Үйкеліс күштерінің түрлерін • Үйкеліс күшінің табиғатта байқалуы және практика жүзінде пайдалануы Оқушылар мұғалім көмегімен тіреу конспект орындайды Тең күш түскенде Fдомаалау< F сырғанау Пайда болу себептері жанасатын беттердің тегіс болмауы Молекулалардың өз-ара тартылысы Үйкеліс күштерін өзгерту тәсілдері Көбейту (жолдарға құм төсеу, доңғалақтарға шиптар орнату) Азайту (материалдары майлау, Подшипниктер пайдалану) IV Эксперименттік тапсырма Мұғалім : Эксперименттік тапсырманы зерттеу үшін келесі тапсырманы орындау керек : • Эксперименттік тапсырманы орындау • Сұрақтарға жауап беру • Қорытындысын дәптерге жазу а) Кітапты қолыңмен басып стол бетімен сырғанат . Қандай күштің әсерімен кітап қозғалды? Оқушы : Кітап және қол арасындағы үйкеліс күші әсерінен Мұғалім : ә) Білеушені көлбеу жазықтықтың үстіне қоямыз. Аз бұрышта білеуше орнында қалады. Неге ? Оқушы : Көлбеу жазықтықта білеушені үйкеліс күші ұстап тұрады Мұғалім : Динамометр көмегімен білеушені қозғалтамыз ,тыныштықтағы үйкеліс күші сырғанау үйкеліс күшіне айналады және ол қозғалыс бағытына қарсы бағытталған.Үйкеліс күші неге тәуелді ? Оқушы : 1.Жанасатын бетердің тегіс еместігіне. 2.Заттар материалының тегіне Мұғалім : Білеушенің үстіне бір, екі ,үш жүк қойып үйкеліс күшін өлшеңдер (Оқушлардың үстелінде білеуше,динамометр,жүк, трибометр және кестесі бар бланктер) |№ |Білеуше салмағы, Р |Сырғанау үйкеліс күші Fүйк | | |(Н) |(H) | |1 | | | |2 | | | |3 | | | Тәжірибені орындағанан кейін оқушылар келесі қорытындыға келеді : Дененің салмағы көбейген сайын , сырғанау үйкеліс күші көп болады. V БІЛІМДІ ЖҮЙЕЛЕУ ЖӘНЕ ПЫСЫҚТАУ Үйкеліс күші дегеніміз не ,ол қалай бағытталған ? Үйкеліс күшінің табиғаты қандай? Үйкеліс күшінің қандай түрлерін білесіңдер? Үйкеліс күшін қандай аспаппен өлшеуге болады ? VI РЕФЛЕКСИЯ Мен сабақтан қандай жаңалық алдым .......... Мен сабақтан нені үйрендім .......... Сабақтан алған білімімді пайдалана алам .................. VII. Үйге тапсырма: §41,42 оқулық. 18-жаттығу.