Қуат
Пән: Физика
Тақырыбы : Қуат | |I кезең .Ұйымдастыру кезеңі | | |Сұрақтарға жауап бер. | |Көпір | | |тапсырмалар|1.Қысым анықтамасына сәйкес формуланы толық жаз? | |ы | | | |Жауабы: Р = [pic] | | |2.Архимед заңының тұжырымдамасын толықтыр? | | |Жауабы: Сұйыққа батырылған денеге оның батқан бөлігі | | |көлеміндегі сұйықтың салмағына тең ығыстырушы күш әрекет | | |етеді. [pic] | | |3.Атмосфералық қысым қандай шамаға байланысты өзгереді?. | | |Жауабы: Биіктікке (һ) | | |ІІ кезең.(топтық жұмыс) | | |Жаңа тақырыпты өз бетіңмен меңгеріп көр (төмендегі жетелеуші | | |тапсырмалар арқылы) | |Теориясы: |Бос нүктенің орынына тиісті сөздерді қой. | |“Білу” |1.Тұрмыста жеке адамдардың жасаған еңбегін не деп атайды? | |(Кім? Не? |Жауабы: Жұмыс | |Қашан? |2. Механикалық жұмыс дегеніміз не? | |Қайда? Не |Жауабы: Дененің бір орынынан екінші орынға қозғап апаруда | |істеді? ) |күштің істеген жұмысы механикалық жұмыс деп аталады.А-жұмыс | | |3. Жұмыстың орындалу тездігін сиппаттайтын шаманы қалай | | |атайды? | | |Жауабы: Бұл физикалық шама қуат деп аталады? | |Теориясы: |Сұраққа жауап бере отырып, бос нүктені толықтыр. | |“Түсіну” |1.Механикалық жұмыс кезінде дененің орын ауыстырудың жүрілген| |(Неге? |жолға тең болу себебі неде? | |Себебі? |Жауабы:Түсірілген күштің бағыты дененің қозғалу бағытына | |Неліктен?) |сәйкес болуына байланысты. | | |2.Жұмыстың формуласын көрсет | | |Жауабы: А = F*S ; жұмыс =[pic] | | |3.Қуатты табу үшін істелген жұмыстың шамасын сол жұмысты | | |істеуге кеткен уақытқа бөлу керек, оның себебі неде? | | |Жауабы: Бір жұмысты орындау үшін әр түрлі қозғалтқыштар әр | | |түрлі уақыт жұмсайды. | | |Қуат = [pic] N = [pic][pic] | |Теориясы: |Сұраққа жауап бер. | |“Талдау” |1.Екі бала бірін-бірі шанамен сүйреді. Бұл жағдайда олар | |(Салыстыр. |механикалық жұмыс істеді ме? | |Айырмашылығ|Жауабы:Олар механикалық жұмыс жасады, өйткені олар күш | |ы неде?) |жұмсап, орын ауыстырады. | | |2.Массалары әр түрлі екі қыз бала баспалдақпен жарыса | | |жүгіріп, үйдің үшінші қабатына бір мезгілде көтерілді. Бұл | | |жағдайда олар бірдей қуат өндірді ме? | | |Жауабы: Екі қыз баланың өндірген қуаты бірдей емес,себебі | | |қуат уақытқа және жасалынған жұмысқа тәуелді . | | |Шамалардың атауын ,өлшем бірлігін жаза отырып, формуланы | |Теориясы: |түрлендір. | |“Жинақтау” | | |(қорытынды |Жұмыстың, қуаттың анықтамасына сәйкес шамаларды жаза | |шығар, |отырып формуланы түрлендір. | |сызба, |Жауабы: А - жұмыс, Дж А = F * S => F = | |сөзжұмбақ) |[pic] ; N = А = N * t | | |F - күш, Н | | |S - жол, м | | |N - қуат, Вт | | |t - уақыт, с | |Практикасы |Есептерді шығар. | |“Қолдану” |Машина 72 км/сағ жылдамдықпен бірқалыпты қозғалып келеді. | |(қарапайым |Егер оның моторының тарту күші 2000 Н болса,онда ол 10 с-та | |тапсырмалар|қанша жұмыс атқарады. | |беру) | | | |Берілгені: Шешуі: Есептелуі:| | |[pic]=72 км/сағ= 20м/с А= F*S | | |А=2000Н*20м/с*10с= 400000 Дж=400кДж | | |F= 2000 Н [pic] | | |t =10 c S= [pic]* t | | |А= F*[pic]* t | | |Т/к; А=? | | |Жауабы:400 кДж | | | | | |2. Қуаты 30 Вт желдеткіш 10 минутта қанша жұмыс істейді? | | |Берілгені: шешуі: | | |Есептелуі: | | |N = 30Bт N=[pic] ; А=N·t А= | | |30Вт·600с=18000Дж=18кДж | | | | | |t=10 мин=600с | | |Жауабы:18 кДж | | |Т/к: А-? | |Практикасы | Сен қалай ойлайсың? | |“Баға беру”|Өлшемдері мен құрлысы бірдей екі кеме әр түрлі қуат өндіреді. | |(Сен қалай |Бұл кемелер бірдей жылдамдықпен қозғала ма? | |ойлайсын? |Жауабы: Менің ойымша: бірдей жылдамдықпен қозғалмайды, себебі| |Не істер |олар әр түрлі қуат өндіріп отыр. | |едің?) | | | |ІІІ бағалау кезеңі (жеке жұмысы) | | |Деңгейлік тапсырмалардыбіртіндеп орындап, балл жинаңдар | |Теориясы: |1 деңгей. Тест жауабын белгілеңдер. | |“Білу” | | |(Кім? Не? |1. Механикалық жұмыстың формуласын тап. | |Қашан? Не |А) А = [pic] В) А = F · S С) А= [pic] | |істеді?) |Д) А= F·t | | |2.Қуаттың анықтамасына сәйкес формуланы көрсет? | | |А) N= [pic][pic] В) N= [pic] [pic] С) | | |N=[pic][pic] Д) N= [pic] [pic] | | |3.5 мВт-та қанша ватт бар ? | | |А) 5·10-3 Вт B) 5·10-3 Вт C) 10-3 Вт Д) | | |5·10-6 Вт | | | | | |4. 1 мк Дж –да қанша джоуль бар? | | |А) 0,000001 Дж В) 0,001 Дж С) 1000000 Дж | | | | | | | | |1.Массасы 0,5 кг қаршыға ауа ағынымен 60 м биіктікке | |Практикасы |көтерілген . Ауырлық күшінің жұмысын анықтаңдар? | |“Қолдану” |Бер: Шешуі: Есептелуі: | |(жоғарыдағы|А=F· S А=0,5 кг·10н/кг·60 м=300Дж | |қарапайым |m= 0,5 кг F=mg;S=Һ | |тапсырмалар|Һ= 60м A=mg·h | |үлгісінде |Т/к: А=? | |болу керек)|Жауабы:300Дж | | |2.Салмағы 120 Н бір шелек суды тереңдігі 20 м құдықтан 15 | | |секунд ішінде көтеріп шығару үшін адамның өндіретін | | |орташа қуаты қандай? Бер: | | |Шешуі: Есептелуі: | | |Р=120 Н N=[pic] [pic] | | |N=[pic][pic] =[pic] [pic]=160 Вт | | |һ=20 м А= Р·Һ | | |t=15 с N=[pic][pic] Жауабы:160 | | |Вт | | |Т/к: Nорт -? | | |2 – деңгей (5балл+4балл=9 балл) | |Теориясы: |Сұрақтарға жауап бер. | |“Түсіну” |1. Денеге түсірілген күш, атқарылған жұмысқа байланысты ма? | |(Неге? |Жауабы: Ия, себебі механикалық жұмыс күшке тура | |Себебі. |пропорционал. | |Неліктен?) |2.Әр түрлі қозғалтқыштардың қуаты артқан сайын жасалынған | | |жұмыс көп өндіріле ме? Себебі неде | | |Жауабы: Қуат шамасы артқан сайын өндірілген жұмыс та | | |артады.Себебі қуат жұмысқа тура пропорционал. | |Теориясы: | Бос нүктенің орнына тиісті шамаларды қой. | |“Талдау” | | |(Салыстыр. | | |Айырмашылығ| | |ы неде?) | | |Практикасы |Есептерді шығар. | |“Қолдану” | | |(өзгертілге|1.Салмағы 4 кг жәшікті 2,5 ке биіктікке көтергенде | |н |істелген жұмыс неге тең? | |жағдайдағы |Бер: Шешуі: | |тапсырмалар|Есептелуі: | |) |m=4 кг А=F·S | | |А=4 кг·9,8Н/кг·2,5 м=100Дж | | |Һ=2,5 м F= mg; S=Һ | | |Т/к: А-? A= mg·Һ | | |Жауабы: 100 Дж | | |2."Волга"автомобилі 2 сағатта 110 кДж жұмыс атқарса , оның | | |қуаты неге тең? | | |Бер: Шешуі: | | |Есептелуі : | | |t=2 сағ=7200 с | | |А=110 кДж=110000 Дж [pic] N= [pic][pic] | | |=15Вт | | |Т/к: N=? Жауабы:15 Вт | | |3 деңгей (9балл+3балл=12балл) | |Теориясы: |Тірек –сызба нұсқаны толықтыр. | |“Жинақтау” | | |(қорытынды | | |шығар, | | |сызба | | |сөзжұмбақ) | | | | | | | | | | | | | | | |Қуат қандай шама скаляр | | | | | |Формуласы [pic] | | | Өлшем бірлігі Вт | | | Қуаттың белгіленуі N | |Практикасы | Есептерді шығар | |“Баға беру”|1.Биіктігі 10 м сарқырамадан 2 мин-та 50 м3су құлап ағады.Су | |(Сен қалай |ағынының қуаты қандай? | |ойлайсын? |Бер: шешуі: | |Не істер |һ=10 м N= [pic] | |едің?) | | | |V=50 м3 | | |t=2 мин =120с | | | | | |есептелуі: | | |Т/к: N-? | | | N=[pic] | | | немесе 42000 Вт | | | | | |Жауабы: 42 кВт | ----------------------- Жұмыс Қуат N= [pic] ; A=N*t; N=F*[pic]; A=F·S [pic] Белгіленуі: N Формуласы[pic] Өлшем бірлігі Вт Қуат Қандай шама скаляр