1916 жылғы ұлт-азаттық көтеріліс /9 сынып/
Пән: Тарих
Жангелдин орта мектебі Ашық сабақ <<1916 жылғы ұлт-азаттық қозғалыс>> 9 сынып Өткізген: Хамзин Нұржан Әлімжанұлы /тарих пәнінің мұғалімі/ 2012 - 2013 оқу жылы Хамзин Нұржан Әлімжанұлы Жангелдин орта мектебінің тарих пәнінің мұғалімі Қостанай облысы Жангелдин ауданы Аралбай ауылы 1916 ж. Қазақстандағы ұлт-азаттық қозғалыс 9 сынып Мақсаты: Білімділік: Оқушылардың 1916 жылғы ұлт-азаттық көтеріліс туралы білімдерін қосымша ізденіс жұмыстары арқылы жүйелеп бекіту және тарихи мәліметтерді пайдалана отырып қорытындылау. Дамытушылық: ХХ ғасырдың басында отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күреске талдау жасап, топтамалар арқылы ой-өрісін дамытуға бағыттау. Тәрбиелік: Қазақ халқының тарихын оқып білуге, оқушылардың бойына ұлтжандылық, отаншылдық тәрбие бере отырып, елін, жерін сүюге тәрбиелеу. Сабақ түрі: Ой толғау Әдісі: Топпен жұмыс істеу, тірек белгілері арқылы өздік жұмыс, картамен жұмыс. Көрнекілік: Карта, қазақ зиялыларының сөздері, танымдық топтамаға арналған суреттер, интерактивтік тақта. Пәнаралық байланыс: әдебиет, география. Барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі А) дайындық жұмыс; Б) топқа бөлу. Асық үлестіру арқылы. ІІ. Сабақ барысы. 1-тапсырма: І топ 1916 жылғы ұлт-азаттық қозғалыстың алғы шарттары. 1916 жылғы ұлт-азаттық қозғалыстың тууына әсер еткен жағдайлар: - Столыпин реформасы кезінде жергілікті халықтың егіншілікке жарамды жерін тартып алудың кең етек алуы; - І дүниежүзілік соғыстың халық үшін ауыр зардаптары; - дәстүрлі қазақ шаруаларының дағдарысқа ұшырауы; - өлкені тонаудың күшейе түсуі, алым-салықтың көбеюі; - орыстану саясатының асқынуы, ұлттық саяси теңсіздік. 1916 жылы күнделікті заттардың бағасы 4 есе көтерілді, киім бағасы 2-3 есе өскен. Артық жер қазынаның пайдасына кетті. Мал шаруашылығы құлдырап, жақсы жерді алып қойған соң, егіншілік азая түсті. Аграрлық мәселенің шиеленісуі және ұлттық езгінің күшеюі елді дағдарысқа тіреді. Қазақстан және Орталық Азия халықтарының 1916 жылы жалпы бұқаралық сипат алған ұлт-азаттық қозғалысы болды. Ұлттық ұрандар көтерілді. ІІ топ Жазалаушы жасақтар қимылы. А.Н. Куропаткин патшаның маусым жарлығын қандай кедергі болса да іске асырудан бас тартпайтындығын мәлімдеді. Сөзінде тұрған генерал-губернатор <<����������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������������