Есенберлин Каһар
Пән: Қазақ әдебиеті
Бактыгалиева Эльмира Сагынгалиевна Батыс Қазақстан облысы, Сырым ауданы Ж.Досмұхамедов атындағы жалпы білім беретін орта мектеп- балабақша кешенінің қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі |9-сынып. Әдебиет. | |Сабақтың |І.Есенберлин шығармашылығы, «Қаһар» романы. | |тақырыбы | | |Жалпы мақсаты |Романның мазмұнын меңгерту, тақырыбы мен идеясын ашу, өз ойын ашық айта білуге үйрету. | |Күтілетін |Оқушы «Қаһар» романының мазмұнын меңгереді, романның басты кейіпкері К.Қасымұлы туралы білімін | |нәтижелер |жетілдіреді. | |Сабақ түрі |Жаңа сабақ | |Тапсырмалар |Әбілхайырханға мінездеме береді «Жанталас» романы бойынша, «Қаһар»романының мазмұнын баяндайды, | | |Кенесарының әдеби, тарихи бейнесін ашады, роман желісі бойынша шежіресін жасайды, әдеби-тоериялық| | |талдау жүргізеді.Қасым төре мен Нысанбай жыршының, Төлебай батырдың портретін табады. АВС | | |деңгейлі тапсырмаларды орындайды. YouTube сайтынан «Көшпенділер» бейнеролигінен алған әсері мен | | |өзіндік талдауын ойтолғанысын жазады. Топтық жұмыс. | |Керекті |А3 форматы, маркер,интербелсенді тақта, Кенесары портреті | |жабдықтар | | |Сабақ барысы | |Сабақ кезеңдері|Мұғалім әрекеті |Оқушы әрекеті | |Кіріспе |1.Сыныппен амандасу. | | | |2. «Мен сыныппен жұмысты қалай |Асем- көңілді, Нұрсұлтан – күлдіргіш. | | |бастаймын» | | | |Оқушылар өз бойындағы жақсы | | | |қасиеттерін айтып бастайды. | | | |3.Оқушыларды топқа бөлу. | | | |ІІ.Сыныптың білім деңгейін |Күтілетін жауап. | | |анықтау. |І.Есеберлиннің өмір сүрген жылдары 1915-1983жж. Балалық шағы | | |1.І.Есеберлиннің өмір сүрген |ашаршылық кезеңге сай келеді.5жасында тұл жетім қалып,балалар | | |жылдарын ата. Жазушының балалық |үйіне тапсырылады. | | |шағы тарихтағы қай кезеңмен сәйкес|2.1940жылы аяқтап,Жезқазғанға жұмысқа жіберіледі.Сол жылы | | |келеді? |күзде Қызыл әскер қатарына шақырылып,Рига әскери училищесінде | | |2. І.Есеберлинн Қазақ тау-кен |оқып,соғысқа аттанады. | | |институтын қай жылы тәмамдады? |3.1942 жылы қатты жарақаттанып,госпитальге түсіп, бір жылдан | | |3.Жазушы ІІ Дүниежүзілік соғыстан |соң елге оралады.1943 жылы. | | |елге қашан оралды? |4. 1937 жылы атылып кеткен әділет халық комиссары | | |4. І.Есеберлин қай жылы 10 жылға |Х.Жүсіпбековтың қызыне үйленіп, қайыненесін АЛЖИР ден | | |бас бостандығынан айырылды?Не |алдырғаны үшін 1949 жылв 10 жылға бас бостандығынан айырылды. | | |себептен? |ІІІ. | | |ІІІ.Алдыңғы сабақты қысқаша |1.Мектеп жасында қабырға газетін е өлеңдер жазудан бастаған | | |қайталау. |«Айша», «Сұлтан» поэмалары 1945,1949жж шыққан. | | |І.Есеберлин алғашқы туындысын |2. Жазушы жазасын өтеп келген соң прозаға көшті. | | |қандай жанрда жазды? |3.Тарихи романдар деп - өткен тарихтың маңызды оқиғаларын | | |Жазушының проза жанрына қалам |қайта жаңғыртып, оларды көркем түрде баяндайтын романдарды | | |тартуы өмірінің қай кезеңімен |айтады. | | |сәйкес келеді? |4. «Алмас қылыш», «Жанталас», «Қаһар» романдары. | | |Тарихи роман дегеніміз не? |5.ХҮ-ХІХғ.қамтиды. «Көшпенділер» трилогиясына біріктірілді. | | |І.Есеберлиннің жазушылық орнын | | | |белгілейтін шығармаларын атаңыз. | | | |«Алмас қылыш», «Жанталас», «Қаһар»| | | |романдары қазақ тарихының қай |6. «Алмас қылыш» романының басты идеясы – қазақ руларының | | |кезеңдерін қамтиды? Осы үш роман |бірлесу,бір хандықта ынтымақ құру мәселесі көтеріледі. | | |қандай кітапқа біріктірілді? | | | |«Алмас қылыш» романының басты | | | |идеясы не? | | | |Шығармада кімдердің бейнелері | | | |жасалған? | | | |«Жанталас» романының І бөлімінде | | | |қандай тарихи оқиғалар | | | |бейнеленеді? | | | |«Жанталас» романының ІІ бөлімінде | | | |қандай тарихи оқиғалар | | | |бейнеленеді? | | | |«Жанталас» романында қазақ | | | |халқының ХҮІІІ ғасырда жоңғар | | | |басқыншыларына қарсы азаттық | | | |күресі кімнің әңгімесі арқылы | | | |баяндалады? | | | |«Жанталас» романында Әбілхайыр | | | |ханның ішкі психологиялық дүниесі | | | |қалай беріледі? | | | |ІҮ. Сабақ тақырыбын білдіретін | | | |мәселелерді анықтау. | | | |Оқушылар І.Есенберлиннің қандай | | | |шығармалары бар? | | | |«Көшпенділер» трилогиясына қандай | | | |кітаптары біріктірілген? | | | |«Қаһар» дегенді қалай | | | |түсінесіңдер? | | | | | | | | | | |Тұсаукесер | |Тапсырмалар бойынша жұмыстанады. | | |«Қаһар» романының тақырыбы мен |1-топ. Кенесары Қасымұлының шежіресін роман желісі бойынша | | |идеясын ашып мазмұнын қысқаша |постерге шығарады | | |баяндаймын. |2-топ.Нысанбай жыршының портретін романнан табады. Мінездеме | | |3 топқа 3 түрлі тапсырма беріледі.|береді. | | | |3-топ.Кенесары Қасымұлының тарихтағы, әдебиеттегі бейнесін | | | |баяндайды.Мінездеме береді. | |Негізгі бөлім |І. А-деңгей.1.Романда Хиуа |Оқушылар роман желісі бойынша салыстырады | | |хандығымен Россия патшасының |Хиуа хандығы | | |бейнесі қалай беріледі? | | | |Салыстырыңыз | | | |2.Романда қазақтың қандай салт | | | |дәстүрлері көрініс табады? |Қазақ хандығының дұшпаны | | |3.Кенесары Ақмола бекінісіне |Россия патшасы | | |шабуылды қашан бастады? | | | |В-деңгей |Тас жүрек,жеңілсең қанға бояйды,қорқау қасқыр сияқты,өлексеңді| | |1. Романнан Төлебай батырдың |талай береді,қорыққандарын ғана сыйлайды | | |шыққан тегі мен портретін тап. | | | |2. Есенгелді мен Саржанның қазасын|Бұқараны аты-жөні жоқ қыра бермейді, оқ- | | |естіген соң Қасым төренің бейнесі |қа байлап, Сібірге айдаса жақсыларын ғана айдайды | | |ішкі психологиялық жан күйзелісі | | | |қалай суреттеледі? | | | |3.Сенің пікіріңше, «Абылайдың |А,В,С деңгейлі тапсырмаларды орындайды? | | |жолын қуу...» | | | |С-деңгей (жоғары) | | | |«Абылай хан болар жылы жылы | | | |Қызылжар қорғаны, одан 25 жыл | | | |бұрын Ескі Семей бекіністері | | | |салынды»-деп отыратын Қарт Қожақ | | | |шежіресінде.Қызылжар қорғаны мен | | | |Семей бекінісі қай жылдары | | | |салынған? | | | |( 1771,1746жж) | | | |2.Қасым Төренің күміс қынды | | | |сапысын, білтелі құлдыр мамай | | | |түрке мылтықты Кенесарыға беруінде| | | |қандай мән бар? | | | |3.Кенесары елді Ұлытауға көшірунің| | | |басты себебі не? |Бейнероликтен алған әсері мен өзіндік талдауын, ойтолғанысын | | |4. Ақмола бекінісін алуда Кенесары|жазады. | | |қандай әскер ойынын тиімді | | | |қолданды? | | | |ІІ. YouTube сайтынан «Көшпенділер»| | | |фильмінен бейнеролик көрсету. | | |Қорытынды |Тест тапсырмасы беріледі. |Тест тапсырмасын орындайды. Бір-бірінің тест жұмысын | | |Бағалау |тексереді | |Сабақтың |Сабақтың кіріспе бөлімінде сыныптың білім деңгейін анықтау мақсатында оқушыларға жоғары және | |өзіндік талдауы|төмен мәртебелі сұрақтар қою арқылы алдыңғы сабақты сыныптағы 24 оқушының 20 меңгергенін білдім,| | |4 оқушы сабаққа дайындалмаған. Оқушыларға «Қаһар» романының мазмұнын оқып келу күн ілгері | | |тапсырған едім. Оқушылар Мерсердің зерттеуіне сәйкес, әңгімелесу оқушылардың білім алуының | | |ажырамас бөлшегі болып табылады.(39-б.Мұғалімдерге арналған Нұсқаулық) романның мазмұны бойынша | | |өз түсінгендерін топта әңгімелеп айтты. Кейін үш топқа үш түрлі тапсырма бердім. Топтық жұмысты | | |қорғауда Есен Нұржауған мен Тоққожина Нұржаннаттың көшбасшылығын айқын көрінді. А деңгейіндегі | | |тапсырмаларды А+ , -А, А , В деңгейіндегі тапсырмаларды В***,В**, В, С деңгейіндегі тапсырмаларды| | |С*, С**, С ерекшелеп бөлек дайындап әкелдім. Бұл тапсырманы барлық оқушы орындады. Әр тапсырма | | |оқушының когнитивті даму деңгейіне сәйкестендіріп құрылса да орындай алмаған тұстары болды. А | | |деңгейіндегі 3 тапсырманың екеуін орындаған, біреуі ашық қалғаны. Тапсырманың біреуін орындап, | | |екеуін орындай алмаған оқушылар болды. А деңгейіндегі 3 тапсырманы толық орындаған оқушы болған | | |жоқ. В деңгейіндегі тапсырмаларда 5 тапсырманың үшеуін орындап екеуін орындай алмаған, не | | |төртеуін орындап біреуін орындай алмаған оқушылар болды. Жалпы А деңгейіндегі 7 тапсырманың 4 | | |толық орындалды. В,С деңгейіндегі тапсырмалардың барлығын оқушылар орындады. С деңгейлі | | |тапсырмаларды орындауда Есен Нұржауған мен Ғабдолкәрім Асылайдың зияткерлік қабілеттіліктерін | | |көрдім. Қорытынды бөлімде тақырыпқа сәйкес тест тапсырмасын орындаттым. Тестті сынып түгел дұрыс | | |орындады. Кейін жұмыстарын бір-бірімен алмасып, тексерді. Бұл сабақ барысында постер жасау, | | |оқушының білім деңгейіне сәйкестендірілген А,В,С деңгейлі тапсырмаларды орындау, жұппен | | |бір-бірінің жұмысын тексеру жұмыс түрлерін бірінші рет қолдандым. | |Сабақты бағалау|Сабақ барысында оқушылардың белсенділік деңгейі жақсы болды. Оқушылар топпен жұмыстанды. Осы | | |жұмыс түрлерін орындату арқылы оқушылардың шығарма мазмұнын толық меңгергенін білдім. Есен | | |Нұржауған мен Ғабдолкәрім Асылайдың көшбасшылық қабілетін топтық жұмысты орындауында байқасам, | | |зияткерлік қабілеттіліктерін С деңгейлі тапсырмаларды толық орындауынан көрдім. |