Есенберлин Каһар

Көшіріп алу

Пән: Қазақ әдебиеті

                                         Бактыгалиева  Эльмира Сагынгалиевна

                                        Батыс Қазақстан облысы, Сырым ауданы

                                         Ж.Досмұхамедов атындағы жалпы білім


                                                     беретін орта мектеп-
                             балабақша кешенінің

                                       қазақ тілі мен әдебиеті пәні мұғалімі

|9-сынып. Әдебиет.                                                                                               |
|Сабақтың       |І.Есенберлин шығармашылығы, «Қаһар» романы.                                                      |
|тақырыбы       |                                                                                                 |
|Жалпы мақсаты  |Романның мазмұнын меңгерту, тақырыбы мен идеясын ашу, өз ойын ашық айта білуге үйрету.           |
|Күтілетін      |Оқушы «Қаһар» романының мазмұнын меңгереді, романның басты кейіпкері К.Қасымұлы туралы білімін   |
|нәтижелер      |жетілдіреді.                                                                                     |
|Сабақ түрі     |Жаңа сабақ                                                                                       |
|Тапсырмалар    |Әбілхайырханға мінездеме береді «Жанталас» романы бойынша, «Қаһар»романының мазмұнын баяндайды,  |
|               |Кенесарының әдеби, тарихи бейнесін ашады, роман желісі бойынша шежіресін жасайды, әдеби-тоериялық|
|               |талдау жүргізеді.Қасым төре мен Нысанбай жыршының, Төлебай батырдың портретін табады. АВС        |
|               |деңгейлі тапсырмаларды орындайды. YouTube сайтынан «Көшпенділер» бейнеролигінен алған әсері мен  |
|               |өзіндік талдауын ойтолғанысын жазады. Топтық жұмыс.                                              |
|Керекті        |А3 форматы, маркер,интербелсенді тақта, Кенесары портреті                                        |
|жабдықтар      |                                                                                                 |
|Сабақ барысы                                                                                                    |
|Сабақ кезеңдері|Мұғалім әрекеті                   |Оқушы әрекеті                                                 |
|Кіріспе        |1.Сыныппен амандасу.              |                                                              |
|               |2. «Мен сыныппен жұмысты қалай    |Асем- көңілді, Нұрсұлтан – күлдіргіш.                         |
|               |бастаймын»                        |                                                              |
|               |Оқушылар өз бойындағы жақсы       |                                                              |
|               |қасиеттерін айтып бастайды.       |                                                              |
|               |3.Оқушыларды топқа бөлу.          |                                                              |
|               |ІІ.Сыныптың білім деңгейін        |Күтілетін жауап.                                              |
|               |анықтау.                          |І.Есеберлиннің өмір сүрген жылдары 1915-1983жж. Балалық шағы  |
|               |1.І.Есеберлиннің өмір сүрген      |ашаршылық кезеңге сай келеді.5жасында тұл жетім қалып,балалар |
|               |жылдарын ата. Жазушының балалық   |үйіне тапсырылады.                                            |
|               |шағы тарихтағы қай кезеңмен сәйкес|2.1940жылы аяқтап,Жезқазғанға жұмысқа жіберіледі.Сол жылы     |
|               |келеді?                           |күзде Қызыл әскер қатарына шақырылып,Рига әскери училищесінде |
|               |2. І.Есеберлинн Қазақ тау-кен     |оқып,соғысқа аттанады.                                        |
|               |институтын қай жылы тәмамдады?    |3.1942 жылы қатты жарақаттанып,госпитальге түсіп, бір жылдан  |
|               |3.Жазушы ІІ Дүниежүзілік соғыстан |соң елге оралады.1943 жылы.                                   |
|               |елге қашан оралды?                |4. 1937 жылы атылып кеткен әділет халық комиссары             |
|               |4. І.Есеберлин қай жылы 10 жылға  |Х.Жүсіпбековтың қызыне үйленіп, қайыненесін АЛЖИР ден         |
|               |бас бостандығынан айырылды?Не     |алдырғаны үшін 1949 жылв 10 жылға бас бостандығынан айырылды. |
|               |себептен?                         |ІІІ.                                                          |
|               |ІІІ.Алдыңғы сабақты қысқаша       |1.Мектеп жасында қабырға газетін е өлеңдер жазудан бастаған   |
|               |қайталау.                         |«Айша», «Сұлтан» поэмалары 1945,1949жж шыққан.                |
|               |І.Есеберлин алғашқы туындысын     |2. Жазушы жазасын өтеп келген соң прозаға көшті.              |
|               |қандай жанрда жазды?              |3.Тарихи романдар деп - өткен тарихтың маңызды оқиғаларын     |
|               |Жазушының проза жанрына қалам     |қайта жаңғыртып, оларды көркем түрде баяндайтын романдарды    |
|               |тартуы өмірінің қай кезеңімен     |айтады.                                                       |
|               |сәйкес келеді?                    |4. «Алмас қылыш», «Жанталас», «Қаһар» романдары.              |
|               |Тарихи роман дегеніміз не?        |5.ХҮ-ХІХғ.қамтиды. «Көшпенділер» трилогиясына біріктірілді.   |
|               |І.Есеберлиннің жазушылық орнын    |                                                              |
|               |белгілейтін шығармаларын атаңыз.  |                                                              |
|               |«Алмас қылыш», «Жанталас», «Қаһар»|                                                              |
|               |романдары қазақ тарихының қай     |6. «Алмас қылыш» романының басты идеясы – қазақ руларының     |
|               |кезеңдерін қамтиды? Осы үш роман  |бірлесу,бір хандықта ынтымақ құру мәселесі көтеріледі.        |
|               |қандай кітапқа біріктірілді?      |                                                              |
|               |«Алмас қылыш» романының басты     |                                                              |
|               |идеясы не?                        |                                                              |
|               |Шығармада кімдердің бейнелері     |                                                              |
|               |жасалған?                         |                                                              |
|               |«Жанталас» романының І бөлімінде  |                                                              |
|               |қандай тарихи оқиғалар            |                                                              |
|               |бейнеленеді?                      |                                                              |
|               |«Жанталас» романының ІІ бөлімінде |                                                              |
|               |қандай тарихи оқиғалар            |                                                              |
|               |бейнеленеді?                      |                                                              |
|               |«Жанталас» романында қазақ        |                                                              |
|               |халқының ХҮІІІ ғасырда жоңғар     |                                                              |
|               |басқыншыларына қарсы азаттық      |                                                              |
|               |күресі кімнің әңгімесі арқылы     |                                                              |
|               |баяндалады?                       |                                                              |
|               |«Жанталас» романында Әбілхайыр    |                                                              |
|               |ханның ішкі психологиялық дүниесі |                                                              |
|               |қалай беріледі?                   |                                                              |
|               |ІҮ. Сабақ тақырыбын білдіретін    |                                                              |
|               |мәселелерді анықтау.              |                                                              |
|               |Оқушылар І.Есенберлиннің қандай   |                                                              |
|               |шығармалары бар?                  |                                                              |
|               |«Көшпенділер» трилогиясына қандай |                                                              |
|               |кітаптары біріктірілген?          |                                                              |
|               |«Қаһар» дегенді қалай             |                                                              |
|               |түсінесіңдер?                     |                                                              |
|               |                                  |                                                              |
|               |                                  |                                                              |
|Тұсаукесер     |                                  |Тапсырмалар бойынша жұмыстанады.                              |
|               |«Қаһар» романының тақырыбы мен    |1-топ. Кенесары Қасымұлының шежіресін роман желісі бойынша    |
|               |идеясын ашып мазмұнын қысқаша     |постерге шығарады                                             |
|               |баяндаймын.                       |2-топ.Нысанбай жыршының портретін романнан табады. Мінездеме  |
|               |3 топқа 3 түрлі тапсырма беріледі.|береді.                                                       |
|               |                                  |3-топ.Кенесары Қасымұлының тарихтағы, әдебиеттегі бейнесін    |
|               |                                  |баяндайды.Мінездеме береді.                                   |
|Негізгі бөлім  |І. А-деңгей.1.Романда Хиуа        |Оқушылар роман желісі бойынша салыстырады                     |
|               |хандығымен Россия патшасының      |Хиуа хандығы                                                  |
|               |бейнесі қалай беріледі?           |                                                              |
|               |Салыстырыңыз                      |                                                              |
|               |2.Романда қазақтың қандай салт    |                                                              |
|               |дәстүрлері көрініс табады?        |Қазақ хандығының дұшпаны                                      |
|               |3.Кенесары Ақмола бекінісіне      |Россия патшасы                                                |
|               |шабуылды қашан бастады?           |                                                              |
|               |В-деңгей                          |Тас жүрек,жеңілсең қанға бояйды,қорқау қасқыр сияқты,өлексеңді|
|               |1. Романнан Төлебай батырдың      |талай береді,қорыққандарын ғана сыйлайды                      |
|               |шыққан тегі мен портретін тап.    |                                                              |
|               |2. Есенгелді мен Саржанның қазасын|Бұқараны аты-жөні жоқ қыра бермейді, оқ-                      |
|               |естіген соң Қасым төренің бейнесі |қа байлап, Сібірге айдаса жақсыларын ғана айдайды             |
|               |ішкі психологиялық жан күйзелісі  |                                                              |
|               |қалай суреттеледі?                |                                                              |
|               |3.Сенің пікіріңше, «Абылайдың     |А,В,С деңгейлі тапсырмаларды орындайды?                       |
|               |жолын қуу...»                     |                                                              |
|               |С-деңгей (жоғары)                 |                                                              |
|               |«Абылай хан болар жылы жылы       |                                                              |
|               |Қызылжар қорғаны, одан 25 жыл     |                                                              |
|               |бұрын Ескі Семей бекіністері      |                                                              |
|               |салынды»-деп отыратын Қарт Қожақ  |                                                              |
|               |шежіресінде.Қызылжар қорғаны мен  |                                                              |
|               |Семей бекінісі қай жылдары        |                                                              |
|               |салынған?                         |                                                              |
|               |( 1771,1746жж)                    |                                                              |
|               |2.Қасым Төренің күміс қынды       |                                                              |
|               |сапысын, білтелі құлдыр мамай     |                                                              |
|               |түрке мылтықты Кенесарыға беруінде|                                                              |
|               |қандай мән бар?                   |                                                              |
|               |3.Кенесары елді Ұлытауға көшірунің|                                                              |
|               |басты себебі не?                  |Бейнероликтен алған әсері мен өзіндік талдауын,  ойтолғанысын |
|               |4. Ақмола бекінісін алуда Кенесары|жазады.                                                       |
|               |қандай әскер ойынын тиімді        |                                                              |
|               |қолданды?                         |                                                              |
|               |ІІ. YouTube сайтынан «Көшпенділер»|                                                              |
|               |фильмінен бейнеролик көрсету.     |                                                              |
|Қорытынды      |Тест тапсырмасы беріледі.         |Тест тапсырмасын орындайды. Бір-бірінің  тест жұмысын         |
|               |Бағалау                           |тексереді                                                     |
|Сабақтың       |Сабақтың кіріспе бөлімінде сыныптың білім деңгейін анықтау мақсатында оқушыларға жоғары және     |
|өзіндік талдауы|төмен мәртебелі сұрақтар  қою арқылы алдыңғы сабақты сыныптағы 24 оқушының 20 меңгергенін білдім,|
|               |4 оқушы сабаққа дайындалмаған. Оқушыларға «Қаһар» романының мазмұнын оқып келу күн ілгері        |
|               |тапсырған едім. Оқушылар  Мерсердің зерттеуіне сәйкес, әңгімелесу оқушылардың білім алуының      |
|               |ажырамас бөлшегі болып табылады.(39-б.Мұғалімдерге арналған Нұсқаулық) романның мазмұны бойынша  |
|               |өз түсінгендерін топта әңгімелеп айтты. Кейін үш топқа үш түрлі тапсырма бердім. Топтық жұмысты  |
|               |қорғауда Есен Нұржауған мен Тоққожина Нұржаннаттың көшбасшылығын айқын көрінді. А деңгейіндегі   |
|               |тапсырмаларды А+ , -А, А , В деңгейіндегі тапсырмаларды В***,В**, В, С деңгейіндегі тапсырмаларды|
|               |С*, С**, С ерекшелеп  бөлек дайындап әкелдім. Бұл тапсырманы барлық оқушы орындады. Әр тапсырма  |
|               |оқушының когнитивті даму деңгейіне сәйкестендіріп құрылса да орындай алмаған тұстары болды. А    |
|               |деңгейіндегі 3 тапсырманың екеуін  орындаған, біреуі ашық қалғаны. Тапсырманың біреуін орындап,  |
|               |екеуін орындай алмаған оқушылар болды. А деңгейіндегі 3 тапсырманы толық орындаған оқушы болған  |
|               |жоқ. В деңгейіндегі тапсырмаларда 5 тапсырманың үшеуін орындап екеуін орындай алмаған, не        |
|               |төртеуін орындап  біреуін орындай алмаған оқушылар болды. Жалпы А деңгейіндегі 7 тапсырманың 4   |
|               |толық орындалды. В,С деңгейіндегі тапсырмалардың барлығын оқушылар орындады. С деңгейлі          |
|               |тапсырмаларды орындауда Есен Нұржауған мен Ғабдолкәрім Асылайдың зияткерлік қабілеттіліктерін    |
|               |көрдім. Қорытынды бөлімде тақырыпқа сәйкес тест тапсырмасын орындаттым. Тестті сынып түгел дұрыс |
|               |орындады. Кейін жұмыстарын бір-бірімен алмасып, тексерді. Бұл сабақ барысында постер жасау,      |
|               |оқушының білім деңгейіне сәйкестендірілген  А,В,С деңгейлі тапсырмаларды орындау, жұппен         |
|               |бір-бірінің жұмысын тексеру жұмыс түрлерін бірінші рет қолдандым.                                |
|Сабақты бағалау|Сабақ барысында оқушылардың белсенділік деңгейі жақсы болды. Оқушылар топпен жұмыстанды. Осы     |
|               |жұмыс түрлерін орындату арқылы  оқушылардың шығарма мазмұнын толық меңгергенін білдім. Есен      |
|               |Нұржауған мен Ғабдолкәрім Асылайдың көшбасшылық қабілетін топтық жұмысты орындауында байқасам,   |
|               |зияткерлік қабілеттіліктерін С деңгейлі тапсырмаларды  толық орындауынан көрдім.                 |














Көшіріп алу


Көмек
Арайлым

Біз міндетті түрде жауап береміз!

Жіберу

Рахмет!
Хабарлама жіберілді.

Сіз үшін аптасына 5 күн жұмыс істейміз.
Жұмыс уақыты 09:00 - 18:00

Email:

Phone: 777 614 50 20
Жабу
Көмек