Етістіктің жіктелуі. 4-сынып
Пән: Әртүрлі
Ашық сабақ. Қазақ тілі 4 сынып Сабақтың тақырыбы: Етістіктің жіктелуі Сабақтың білімділік мақсаты: Сөз таптары тақырыбынан алған білімдерін тиянақтау. Етістіктің жекеше және көпше жіктелуі туралы түсінік беру . Жаттығу жұмыстарын орындату арқылы білімдерін бекіту. Сөздік қорын молайту. Дамытушылығы: Білім алуға қызығушылығын ояту. Шығармашылық тапсырмалар арқылы шығармашылық ойлау қабілетін дамыту, есте сақтау, жаттай білу қабілетін жетілдіру. Оқушылардың бір-бірін бағалауын ұйымдастыру. Тәрбиелік мақсаты: Туыстық қарым- қатынасты ажырата білуге,, адамгершілік қасиеттерді сақтауға тәрбиелеу. Қоршаған ортаны, тірі табиғатты сүюге ынталандыру. Сабақтың әдісі: Дамыта отырып оқыту. (сыни тұрғыдан ойлау стратегиясы) Пәнаралық байланыс: математика, дүниетану, өзін-өзінтану пәні Сабақтың көрнекілігі: а) «Сыйқырлы текше» тапсырмалары ( слайдта көрсетілген.) ә) «Құндыз- бағалы аң» тақырыбындағы ғаламтор материалы б) Әр оқушыға арналған үлестірмелі қағаздар Сабақтың барысы: 1. Ұйымдастыру ( өзін таныстыру, сабақтың мақсатын айту) 2. Қызығушылығын ояту ( текше туралы білетіндерін естеріне түсіру) (Математика пәнімен байланыстыру) - Мынау қандай фигура? - Текше (куб) - Оның неше жағы бар? 3. Өткен тақырыптардан алған білімдерін тексеру «Сыйқырлы текше» бойынша (баладағы бар ақпаратты алу) Слайд №1 ( текшенің І жағының тапсырмасы) ІІ Үй тапсырмасын тексеру -Етістіктің жіктелуі дегеніміз не? - Етістікке жіктік жалғауы жалғанып өзгеруін етістіктің жіктелуі деп атаймыз. - Етістік неше жақта жіктеледі? - Етістік үш жақта жіктеледі. -Жіктік жалғаулы етістіктер қандай сөйлем мүшесі болады? - Баяндауыш Қорытындылау ІІІ Жаңа сабақ. ( күннің жадын, сабақтың тақырыбын жазу) Слайд №2 (текшенгің ІІ жағы) 13-жаттығудың (ауызша) Мақсаты: а) етістікті табу ә) қай жақта тұрғанын айту б) 1-ші және екінші бағандағы сөйлемдерді салыстыру ( жекеше, көпше түрде жіктелетіндігін айту) д) III жақта жіктік жалғауы болмайтындығы түсіндіріледі Айтылуына қарай қандай сөйлемдер? а) сөйлем мүшелеріне талдату арқылы жай сөйлем, жалаң сөйлем екеніне көз жеткізу ә ) жіктік жалғауы басқа қосымшалар сияқты сөз бен сөзді байланыстыратын дығын ескерту б) III жақта жіктік жалғауы болмайтындығы түсіндіріледі Слайд № 3 (Текшенің үшінші жағы) 14-жаттығу Дәптермен жұмыс Жаңылтпашты жатқа жазу ( жазу каллиграфиясына көңіл бөлу, есте сақтау қабілетін жетілдіру) Үш егізбіз, үш егізбіз, Асты бірге ішеміз біз. Тапсырмасы: жіктелген етістікті табу, астын сызу, етістікті сөз құрамына талдау, ішеміз-көпше түрде 3-жақта жіктелген, егізбіз - 3 -ші жақта жіктелген зат есімдер Егіз дегеніміз не? Үш егізді тағы қалай атауға болады? ( туыстық қарым- қатынас туралы, адамгершілік туралы мағұлматтар беру) Сергіту сәті: Отбасы мүшелері бір- бірінің қимыл-қозғалысынан, бет әлпетіндегі ым- жымынан еркін түсініседі. Олай болса , « Пантамимикалық » ойын ( оқушының зеректігін жетілдіру) Ойынның шарты: (әр қатардан 1 оқушы шығып бетшеге жазылған тапсырманы іштей оқып, оны қимымен көрсетеді, қалған оқушылар қимылды мұқият қайталап, кімнің?ненің? қимылы екенін тауып айтады.) Құс аспандап ұшты. Бала доп ойнады. Жүргізуші көлікті жүргізді. Слайд № 4 (Текшенің ІҮ жағы) 15-жаттығу (ауызша) Мақсаты: Берілген сөздерге сөйлем құрау, жіктік жалғаулы сөздердің баяндауыш қызметін атқаратындығына көз жеткізу. Тазалаймын, үйренесің, біледі. Слайд № 5 (Текшенің Ү жағы ) 16-жаттығу Әр бағандарды салыстыру ( ВЕНН диаграммасы) 1-ші жақта жіктелген етістіктер: 2-жақта жіктелген етістіктер: [pic] (оқушылардың шығармашылық ойлау қабілетін дамыту) 17- жаттығу Мәтінді түсініп оқу.Ат қою. Мәтін туралы білімдерін толықтыру. Етістіктерді тауып, қай жақта тұрғанын табу. Дүниетану пәнімен байланыстыру Грамматикалық талдау (Мәтіндегі 1-ші сөйлемді сөз құрамына талдау) Құндыз-ақылды жануар. Теориялық білінің маңыздылығы (Ғаламтор материалдары) «Құндыз – бағалы аң» (қоршаған орта мен табиғатты сүюге тәрбиелеу) Слайд № 6 (Текшенің ҮІ жағы) Жинақтау әдісі. Семантикалық карта |Тапсырманың | Даладан | Жүрдің | Оқушымын | |түрі | | | | |Зат есімнің септелуі| | | | |Зат есімнің жіктелуі| | | | |Етістіктің жіктелуі | | | | ( Бірін-бірін бағалау әдісі арқылы жауаптарды тексеру) 4.Қорыту 5.Бағалау («Жүректен жүрекке» тәсілі бойынша оқушыларды тілек жазылған текшелер беру арқылы бағалап,оқушылардың болашақтарына жақсы ғұмыр тілеу) Өзін- өзі тану пәнімен байланыстыру 6.Үйге тапсырма беру ----------------------- тұрмын оқимын оқыдым көрдім оқысам көрсем о тұрсың оқисың көресің оқысаң көрсең Етістіктің жіктелуі